«Не укради...» Одна із заповідей
Божих відносить крадіжку до найтяжчих людських гріхів, за який неодмінно прийде
кара. Та, певно, ще більшим гріхом є
те, коли зазіхає крадій на щось священне, церковне.
— Я не зустрічав у церковних
архівних джерелах, — розповів настоятель Великорацького Казанського храму
отець Андрій Співак, — щоби до 1917-го року було зареєстровано бодай одну
крадіжку з церков. Взагалі церкви узвичаєно було не замикати. То вже потім,
коли до влади прийшли більшовики і релігію оголосили «дурманом», наруга над
церковними святинями стала нормою, заохочуваною до того ж комуністичним режимом.
І вже не допомагають ні засувки, ні грати...
За невеликий проміжок часу у
великорацькій церкві сталося три крадіжки. Чому крадії обрали саме цей храм –
незрозуміло. Адже побудований він порівняно недавно. Начиння там, можна
сказати, сучасне, без будь-яких раритетів, старовинних реліквій. Це колись,
певно, у зруйнованому атеїстами храмі були унікальні й дорогоцінні речі, стародруки,
мистецькі твори, які безбожницька влада або знищила «за нєнадобностью», або ж
використала «для укрєплєнія диктатури пролєтаріата».
Та злодії чимось таки сподівалися
поживитися в церкві, можливо, грошима. Хоча вкрадено було у цих випадках з
церковної казни десь аж… біля 30 гривень.
І все ж тричі із завидною впертістю
лізли злодюги до храму. Не стримувались ні перед чим. Втім, у тих, хто зазіхає
на святе, мабуть, дійсно в душі вже нічого святого не лишилося.
Одного разу для злочинного приладдя
навіть було використано залізний хрест, витягнутий з могили розташованого поруч
із церквою цвинтаря. За його допомогою, напевне, розраховував крадій підважити
непіддатливі засуви. Пробували зловмисники й проламати цегляну стіну церкви.
На жаль, міліція наша двічі лише
безпомічно розводила руками, а от у третьому випадку злодія вдалося упіймати,
як мовиться, на гарячому.
…Коли отець Андрій підійшов до
храму, відразу відчув щось недобре. Засуви дверей було зірвано, і у прибудові
хтось порався усередині. Батюшка тихенько причинив двері, надійно підпер їх і гукнув
людей.
Певно, якби не священик, прихожани вчинили
б самосуд над церковним мародером. Але у випадку, про який ідеться, крадія
покарав Усевишній, як пояснюють тепер очевидці. Під час намагань проникнути до
церкви зловмисник чимось ненароком подряпав ногу. Рана почала гноїтись,
незважаючи на всі зусилля, не гоїлась, і невдовзі ту кінцівку бідоласі було
ампутовано. Отакою вийшла кара Божа за гріх ...
Газета «Зоря Полісся», 26
червня 1999 р.
Немає коментарів:
Дописати коментар