понеділок, 12 жовтня 2020 р.

Лише втретє за сторіччя

 

У вересні 2020-го Радомишльська ОТГ представила свою першу офіційну сувенірну продукцію. В міському народному краєзнавчому музеї музейні працівники та відділ економічного розвитку, комунальної власності, транспорту, туризму, інвестицій Радомишльської міської ради презентували набір фотолистівок «Радомишльська ОТГ: туристична, цікава, гостинна».

Як зазначила, презентуючи видання, головний спеціаліст відділу Олена Яцьківська, воно стало можливим завдяки підтримці міського голови Володимира Тетерського, виконувача обов’язків директора Сергія Галицького, місцевих краєзнавців Володимира Молодика та Геннадія Цвіка, дизайнера Українського кризового медіа-центру Леоніда Марущака, Благодійного фонду «Радомишль - наш дім». Видано листівки в рамках проєкту «Давай зміни. Виходь за межі», за підтримки GPP та програми «Східне партнерство» від МЗС Німеччини. Проєкт складається з двох частин: віртуальної фотоекскурсії громадою на офіційному сайті Радомишльської міської ради і, власне, набору листівок-зупинок з QR-кодами, що ведуть на сайт громади та дозволять самостійно подорожувати. Нині така практика стає дедалі популярнішою та поширеною.

Втім для Радомишля це є знаковою і примітною подією. Адже подібне офіційне видання світлин здійснене лише втретє за трохи більше ніж столітній період. Сергій Галицький у зв’язку з цим представив присутнім примірники листівок, що були надруковані в місті на початку ХХ століття, і ті, що видавалися у 1963 році.

 

 

До сучасного набору в подарунковій коробочці увійшло 15 листівок з QR-кодом, з текстами українською та англійською мовами, що ознайомлюють з цікавими туристичними об’єктами, архітектурними та природними родзинками громади.

Позаяк видання листівок є насамперед туристичним проєктом, що реалізується під егідою «Року сільського туризму», яким проголошено 2020-й.

Нині для туристів та гостей Радомишль уособлюється насамперед з однойменним пивобезалкогольним комбінатом, продукція якого популярна й широковідома в  усіх усюдах, музейним комплексом «Замок Радомисль» та гравцем національної збірної України і одного з найсильніших футбольних клубів світу Олександром Зінченком – уродженцем нашого міста. Тож закономірно, що їх представлено в наборі (із Зінченком асоціюється зокрема міський стадіон «Авангард», де футболіст робив свої перші спортивні кроки).

Крім того, на фотолистівках подано символічну браму-арку в’їзду в місто, що відома під народною назвою «Діди», урочище «Криниченька», дендропарк лісомисливського господарства, народний краєзнавчий музей, Голубе озеро в Негребівському мармуровому кар’єрі, цілюще джерело в урочищі «Ринва», мистецький маєток та школу в Ставках, геологічну пам’ятку «Мітькіне каміння»,  історико-культурний простір «Повстанський хутір», краєвиди Соборного майдану та нічної панорами Радомишля. Притому це лише перший сигнальний тираж, тож набір надалі поповнюватиметься новими листівками.

– У нас є що показувати гостям, – прокоментував подію Володимир Тетерський. – Громада має цікаві й привабливі туристичні об’єкти, пам’ятки з цікавою історією, легендарним забарвленням, що не потребують домислів та фантазій, як це подеколи подається. І приємно, що видані фотолистівки їх яскраво пропагують. Впевнений, що за цим першим кроком обов’язково будуть наступні, й чекати виходу нової такої продукції ще півстоліття, звичайно, не доведеться.

 

Як було повідомлено, – на черзі видання туристичного путівника Радомишльщиною.

– Туризм стає дедалі важливою складовою соціально-економіч-ного розвитку будь-якої громади, – сказав завідувач відділу міськради Ігор Чудовський. – І мова не тільки про відпочинок чи рекреацію природних зон, це ще й крок в історію, яка у нас надзвичайно багата. Її потрібно пропагувати і туристам, і землякам, особливо юним, адже йдеться про вагомий важіль патріотичного виховання.

Відомо, що минулоріч Радомишль приєднався до міжнародної культурної мережі «VIA REGIA – Культурний шлях Ради Європи», що ставить за мету обмін культурними цінностями саме через туризм. Вже сам по собі цей факт популяризує привабливість Радомишльщини для потенційних відвідувачів. Ними, щоправда, з огляду на карантинні обмеження і закриті кордони нині стають переважно внутрішні туристи. Наразі будь-які туристичні видання зроблять наш край ще більш привабливим і жаданим для гостей як з інших регіонів України, так і з-за кордону. 

 

 

Газета «Зоря Полісся», 25 вересня 2020 р.

  

Немає коментарів:

Дописати коментар