Навесні 1985 року на прилавках радомишльських
магазинів з’явилися пляшки з
узвичаєним у ті часи маркуванням мінеральних вод, на етикетках яких позначено
було: «вода природна столова РАДОМИШЛЬСЬКА».
Розливали її на Радомишльському хлібозаводі у
півлітрові скляні пляшки (до пластику в нас тоді, на щастя, ще не дійшли). Для
цього на підприємстві, до якого свого часу приєднався харчокомбінат, де здавна у
цеху безалкогольних напоїв випускали різного роду ситро (а працював же іще й
алкогольний цех!), була уведена в дію глибинна свердловина, звідки й качали
воду.
У формулярі зазначалося, що це – мінеральна вода,
яка має лікувальні властивості: добре діє на шлунково-кишковий тракт, регулює
роботу нирок та печінки. Термін її зберігання становив один рік. Вода
«Радомишльська» до того ж мала приємний природний смак, тому користувалась
попитом, недарма розливалась у дві зміни. За квартал завод виробляв біля 200
тисяч пляшок, сповна забезпечуючи потреби району, ще й реалізували її в інших регіонах
області.
А радомишльські гострослови чи не відразу дали
воді народну назву «чорноморочка» - на честь директора підприємства доброї пам’яті Олександра Чорномора, вмілого і
підприємливого керівника.
На жаль, у кризові дев’яності виробництво згорнулося. Відновити його зараз уже
і нереально, і, мабуть, неможливо, з огляду на шалену конкуренцію у цій сфері,
як і на те, що теперішній хлібозавод ледь дає раду випіканню хліба. Відтак
зосталась вода «Радомишльська» лише у згадках та в етикетках колекціонерів.
До речі, на підприємстві випікали також сувенірний
пряник, що мав назву «Радомишль». Він фасувався у коробки із зображенням міста,
тож його залюбки купували гості Радомишля, а також містяни, що дарували смачний
сувенір рідним, особливо коли виїздили до них деінде на гостини.
Таким чином, хлібозаводівці чи не першими почали
пропагувати Радомишль у своїх виробах.
У 1999 р. із уведенням в дію на пивоварному заводі
лінії розливу напоїв у пластикові пляшки разом з «лимонадами» там почали
розливати й природну воду (забрану так само із екологічно чистих підземних
горизонтів), якій дали назву «Микгородська». З одного боку це популяризувало
давню радомишльську місцину, що й досі зберігає пам’ять про літописний
Мичеськ-Микгород (власне, на вулиці Микгородській розташована й сама пивоварня), а з іншого –
стало таким собі маркетинговим ходом. Адже популярною та доладу розкрученою
була і залишається торговельна марка мінеральних вод «Миргородська», наразі
покупці часом не надто звертали увагу, коли замість знаного полтавського бренду
їм продавали воду, розлиту у Радомишлі. А ще наші пивовари запустили у серію
кілька різновидів оригінального пива із назвою «Радомишль». Але це вже
заслуговує на більш детальну окрему розповідь.
З
радіопередачі «Студії «Радомишль», 22 березня 2009 р. (до Міжнародного дня
води).
Немає коментарів:
Дописати коментар